TXTN: Exploring Learners’ and Educators’ Perceptions of the Use of Internet Language in an EFL/ESL Context

TXTN: Exploring Learners’ and Educators’ Perceptions of the Use of Internet Language in an EFL/ESL Context 317

Christelle Frangieh Fenianos - Jessica Saba

العدد التاسع – كانون الأول ديسمبر 2021

Pages 96-112

  • Abstract

    In recent years, a significant interest in the subject of Internet language has become noticeable as mobile communication has become prevalent and easily accessible by everyone, especially this new generation. In Lebanon, some voiced concerns and complaints about this practice were noticed by some teachers who claimed that texting features have leaked into students’ writing. This study investigates both learners’ and scholars’ views of the use of Textisms in an ESL/EFL (English as a Second Language/ English as a Foreign Language) setting. Through learners’ questionnaires and scholars’ interviews, this study shows that despite the high exposure to Textisms, this style remains restricted to informal communication as texters proved to be able to code-switch between formal and informal writing styles. From a psychological perspective, this trend triggers no particular belief in texters who remain indifferent about this practice. From a professional point of view, the results indicate that teachers are not favorable of the use of Textisms and believe it affects language, yet this effect is not major and does not threaten the future of the English Language. Language learning is a dynamic and evolving process, thus it is fundamental to know how to properly implement emerging developments to cater for this generation’s needs.
    Keywords: Textisms, Internet language, Messages, Standard English, Abbreviations
  • بحث حول آراء الطلاب والأساتذة في استخدام لغة الإنترنت للتواصل في سياق اللغة الانكليزية كلغة ثانية / اللغة الإنكليزية لغة أجنبية.

    في السنوات الأخيرة، أصبح الاهتمام بموضوع لغة الإنترنت ملحوظًا حيث أصبح التواصل عبر الهواتف الذكية سائدًا ومتاحًا للجميع بسهولة، وبخاصة عند هذا الجيل الجديد. في لبنان، أعرب بعضهم عن مخاوفهم وشكواهم من هذه الممارسة، وبالأخص في القطاع التربوي حيث لاحظ بعض المعلمين أن ميزات الرسائل النصية تسربت إلى كتابات الطلاب. تهدف هذه الدراسة إلى الإطلاع على آراء كل الطلاب والأساتذة حول استخدام لغة الإنترنت بالإنجليزية. تُظهر هذه الدراسة من خلال استبيانات أجريت للطلاب ومقابلات مع مجموعة من أساتذة اللغة الإنكليزية أنه على الرغم من التعرض الكبير للغة الانترنت، لا يزال هذا الأسلوب مقتصرًا على التواصل غير الرسمي، حيث أثبت الطلاب قدرتهم على التبديل بين أساليب الكتابة الرسمية وغير الرسمية. من منظور نفسي، لا يؤثر هذا الأسلوب على معرفة الطلاب اللغة الإنجليزية واستخدامها. أما من وجهة نظرالأساتذة، تشير النتائج إلى أن المدرسين لا يفضلون استخدام لغة الإنترنت ويعتقدون أنها تؤثر في اللغة الإنجليزية، إلا أن هذا التأثير ليس كبيرًا ولا يهدد مستقبل اللغة الإنجليزية بعامة. اللغة الإنجليزية ديناميكية متطورة ، لذلك من الضروري معرفة كيفية مواكبة التطور بشكل صحيح لتلبية احتياجات هذا الجيل.
    الكلمات المفاتيح لغة الانترنت-الرسائل النصية- اللغة الانجليزية الرسمية- الكلمات المختصرة.

CITEPDF